Jak zmotywować się do odchudzania po ciąży i porodzie?

Jeżeli jeszcze nie masz to koniecznie pobierz Trackery Nawyków Odchudzających (KLIK)

A teraz już przechodzimy do tematu: Jak zmotywować się do odchudzania po ciąży i porodzie.

Wiele świeżo upieczonych mam zastanawia się jak się zmotywować do odchudzania po ciąży, porodzie, kiedy dziecko płacze albo już biega za Tobą i nieustannie żąda uwagi. Czasem możesz mieć wrażenie, że potomstwo stało się Twoim prześladowcą. Dzisiaj chciałam Ci powiedzieć o 2 aspektach, które mi bardzo pomogły w tym, żeby sie zmotywować do odchudzania po ciąży i porodzie.

  • To, że pierwszy miesiąc (a może nawet miesiące) po porodzie możesz nie mieć ochoty motywować się do czegokolwiek jest w zupełności zrozumiałe. Przynajmniej ja to rozumiem 🙂 Po pierwszym dość ciężkim porodzie vacuum długo miałam ochotę leżeć plackiem. W końcu jednak przyszedł ten moment, kiedy powiedziałam sobie dość i postanowiłam ruszyć w świat (nie no żartuję – ruszyłam tylko na poranny slow jogging 🙂 W zrobieniu pierwszego kroku bardzo pomógł mi ten cichy głos w mojej głowie, który mówił:

Zobacz jak pięknie dziecko rośnie, zaraz będzie biegać i będzie oczekiwać, że mamusia pobiega z nią, a nie będzie dogorywać na kanapie. Zadbaj o swoje zdrowie i sprawność, bo przegapisz coś pięknego, coś wspaniałego – dorastanie małego człowieka własnej produkcji 🙂

A ja tego przegapić bardzo nie chciałam, chciałam i w dalszym ciągu chcę, uczestniczyć w wieczornych tańcach, w spacerach, bieganiu po górkach w parku. Żeby w tym uczestniczyć muszę mieć energię i być sprawną i zdrową. Czy to nie jest dla Ciebie motywujące kochana mamo, żeby zadbać o siebie?

  • Czy wiesz, ze od kiedy jesteś mamą jesteś liderem? Liderem, który najlepiej wychowuje poprzez własny przykład. Twoje dziecko bedzie miało takie same nawyki żywieniowe jak Ty. Będzie miało podobne podejście do aktywności fizycznej jak Ty. Będzie uczyło się od Ciebie, że jemy, kiedy jest nam smutno, jemy kiedy się stresujemy, jemy emocjami… A przecież to nie jest podstawową funkcją jedzenia – jemy, bo jesteśmy głodni. Jeżeli nie chcesz, aby Twoja pociecha miała w przyszłości problemy z otyłością zacznij już dziś sama mądrze wybierać, małymi krokami (drastyczne zmiany to najgorsza rzecz, na którą już nie możesz tracić energii i czasu). Jesteś przewodnikiem swojego dziecka i lepiej zacznij dobrze przewodzić kochana, bo jak nie Ty to kto 🙂

To, że jestem pierwszym wzorem dla mojej córki jest dla mnie niezwykle motywujące. Chcę, żeby ona w przyszłości byłą kobietą, która o siebie dba i stawia granice tam gdzie ma ochotę je postawić. Czasami nawet stawia granice swojej rodzinie, którą uczy, że matka też człowiek i zasługuje na wyjście na spacer, dobrą sałatkę czy dłuższą kąpiel 🙂 Tego chce dla swoich dzieci i to mnie motywuje do ruszenia tyła na spinning, czy basen 🙂

Jeżeli jeszcze nie masz to koniecznie pobierz Trackery Nawyków Odchudzających (KLIK)

Może Cię też zainteresować:

Czy warto posłać dziecko do żłobka?

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: