10 zasad odchudzania, których stosowanie sprawi, że schudniesz na zawsze

10 zasad odchudzania na zawsze – zacznij je stosować, a już nigdy nie będziesz na diecie odchudzającej!

Dzisiaj daje Ci 10 zasad odchudzania, których stosowanie sprawi, że schudniesz na zawsze! Ja wdrożyłam je w swoim życiu i chudnę z radością! Zasady są bardzo proste, co nie oznacza, że łatwo je stosować. Gdyby tak było na świecie nie mielibyśmy problemu z otyłością, a przecież mamy… Całkiem możliwe, że Twój mąż czy koleżanka, którzy wygrali los na loterii genowej nigdy nie zrozumieją tego jak Ty się czujesz, jak myślisz, jak bardzo chciałabyś te parę/paręnaście kilogramów zgubić…
Zrobić to dla zdrowia, dla pewności siebie, dla swoich dzieci, dla satysfakcji… 

  1. Zastosuj zasadę śmiesznie małych kroków – jeżeli chcesz zacząć regularnie ćwiczyć postanów sobie np. że będziesz ćwiczyć 5 min dziennie albo, że zrobisz 10 przysiadów. Kto nie znajdzie 5 minut albo czasu na 10 przysiadów? Dlaczego ta taktyka działa: ludzie często mają problem z rozpoczęciem, szczególnie jeżeli w perspektywie jest godzinny trening. Postanów, że codziennie będziesz ćwiczyć 5 minut, a zobaczysz, że to bardzo ułatwi proces rozpoczynania, a dodatkowo nieraz poćwiczysz 20 – 30 min albo i dłużej. A jeżeli nawet poćwiczysz 5 minut to Twój mózg i tak dostanie sygnał, że dotrzymujesz słowa danego samej/samemu sobie 🙂 Nowe połączenia neuronowe sprawią, że będzie coraz łatwiej ćwiczyć.
  2. Zadbaj o sen – jeżeli chcesz schudnąć absolutnie musisz zrobić priorytet ze snu! Na Uniwersytecie w Chicago badano grupę ludzi, których podzielono na 2 podgrupy. Obie jadły to samo, ćwiczyły tak samo. Jednej pozwalano się wysypiać (spali 8 h) a drugiej nie (spali 5 h). Zgadnij co się stało? Osoby z podgrupy wysypiającej się straciły średnio o 55% więcej tkanki tłuszczowej! SZOK! W czasie snu dochodzi do wielu procesów wspomagających odchudzanie. Więcej o śnie mówię w tym odcinku podcastu: Dlaczego sen jest ważny?
  3. Pokochaj nudę – nie daj się oszukać ciągłemu parciu na ekscytacje. Jeżeli ogólny trend wagi masz spadkowy to znaczy, że Twoja strategia działa i nie wymaga zmiany. nie szukaj po paru tygodniach super extra pigułki/diety/treningu, który ma sprawić, że schudniesz szybciej. Schudnąć szybko zawsze można. Schudnąć na zawsze to już trudniej. Zrób to porządnie tym razem!
  4. Zaczynaj jeść, kiedy odczuwasz lekki głód, przestawaj kiedy czujesz się lekko nasycona – lekki głód to nie taki, kiedy masz ochotę zjeść konia z kopytami, a lekkie najedzenie to na pewno nie ten stan, kiedy czujesz jedzenie po gardło. I nawet jeżeli jesz coś super zdrowego to masz przestawać, gdy czujesz się lekko najedzona (to mi osobiście przychodzi najtrudniej, bo przecież zdrowe, od przeżerania się zdrowym tyłek też rośnie 😉 To, co może Ci utrudniać odczytywanie sygnałów Twojego organizmu to nadmierne spożycie cukru i mąki, które robią bałagan w naszym układzie hormonalnym. Także jeżeli jesz i ciągle czujesz się głodna sprawdź hormony i zrób rewizje ilości cukru i maki, które zjadasz.
  5. Spisz swoje dlaczego – zapisz sobie jak najwięcej powodów, dla których chcesz schudnąć. Niech będą to zarówno te pozytywne jak i negatywne. Np. chcę być zdrowa i sprawna by aktywnie spędzać czas z rodziną, nie chcę mieć chorób związanych z otyłością. Poznaj swoje motywacje wewnętrzne i zewnętrzne.
  6. Kup sobie zeszyt/dzienniczek żywieniowy i zacznij tworzyć REALISTYCZNY plan posiłków na jutro, a kiedy jutro stanie się dziś jedz, to co zaplanowałaś. Jeżeli Ci się to nie uda wyciągaj wnioski i twórz strategie na kolejne sytuacje, które sprawiały Ci trudność. Pamiętaj: drastyczne zmiany = DRAMA w życiu, a drama w życiu na pewno nie służy przestrzeganiu diety 🙂
  7. Nie użalaj się nad tym, co minęło – zjadłaś paczkę chipsów? Już ją zjadłaś – teraz siadaj i zapisz w zeszycie dlaczego ją zjadłaś? Jakie emocje i jakie myślenie doprowadziły do tego, że ją zjadłaś? Czego się nauczyłaś? Jaką masz strategię na kolejny raz, kiedy będziesz odczuwać te emocje, złapiesz się na tym myśleniu?
  8. Na starcie zaakceptuj to, że będziesz popełniać błędy i powiedz sobie, że zawsze po wytrwasz i będziesz wracać na dobrą ścieżkę. Postanów, że nie ustaniesz w popełnianiu błędów i koordynowaniu kursu dopóki nie dotrzesz tam gdzie dotrzeć chcesz chociażby miało to zająć 10 lat! Kiedy tak postawisz sprawę wszystko wydaje się jakoś prostsze. Ściągasz z siebie tą presje, (która tak naprawdę bardzo hamuje chudnięcie), że schudniesz 20 kg w rok…
  9. Możesz jeść WSZYSTKO, ale tylko jeśli zostało to zaplanowane w zeszycie dzień wcześniej!
  10. Nie jedz emocjonalnie. Jedz świadomie. Czekolada to nie lekarstwo na smutek, a chipsy nie ukarzą Twojego męża za to, że Ty czujesz się niedoceniona. A to, że na konferencji dali darmowe ciasteczka nie oznacza, że musisz je pożerać. Na pewno wiedziałaś dzień wcześniej, że będziesz na konferencji a jednak nie zaplanowałaś tego, że zjesz te ciasteczka, bo Twoja kora przed-czołowa (miejsce mózgu gdzie odbywa się planowanie) wiedziała, że to nie jest super pomysł:) Posłuchaj jej zamiast krzyczącego mózgu ssaka 🙂

Teraz już je masz -10 zasad odchudzania na zawsze. Korzystaj z nich mądrze, a jeżeli czujesz, że nie dasz rady sama/sam tego przepracować i wdrożyć może czas pomyśleć o współpracy ze mną, napisz jeśli chcesz: kontakt@magdalenafar.pl 

Uzyskaj dostęp do darmowego rozdziału ebooka: Schudnij raz na zawsze. O emocjach, akceptacji i odchudzaniu (KLIK)

Skąd pobrać podcast:

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach:

Jeśli spodobał Ci się ten odcinek podcastu to będę Ci bardzo wdzięczna za zostawienie oceny oraz recenzji w iTunes.  Zajmie Ci to 2 minuty, a Twoja ocena sprawia, że mój podcast trafia wyżej w rankingu iTunes. Dzięki temu Ci, którzy o nim jeszcze nie słyszeli mają szansę go posłuchać 

Oceń Odważ się! Podcast na iTunes!

Dodaj komentarz