Dlaczego sen jest ważny i musi stać się Twoim priorytetem jeżeli chcesz osiągać więcej albo chcesz schudnąć?

Sen jest ważny

Teoretycznie każdy wie, dlaczego sen jest ważny – organizm wtedy odpoczywa i się regeneruje. Jak to jednak w życiu bywa teoria sobie a działanie sobie… Często zamiast pójścia spać wybieramy inne atrakcje, które proponuje nam świat. Mam nadzieję, że po wysłuchaniu dzisiejszego odcinka podcastu nie będziesz się jednak oszukiwać i wierzyć w to, że wykonywanie jakiś zadań w czasie, który miał być przeznaczony na sen zwiększa Twoją efektywność. Tak nie jest. Mocny trening na siłowni również nie jest dobrym rozwiązaniem jeżeli robisz go kosztem snu.

O czym dzisiaj:

  • dlaczego lekceważymy sen chociaż jest on tak ważny,
  • co się dzieje w czasie snu,
  • jakiej fazy snu mają więcej sportowcy a jakiej ludzie z pracą kreatywną i dlaczego,
  • jak sen wpływa na odchudzanie,
  • dlaczego warto spać dłużej jeżeli chcesz schudnąć,
  • dlaczego czasem mimo zdrowego jedzenia i aktywności fizycznej waga nie spada,
  • jak się wysypiać jeszcze lepiej – optymalizacja snu i dlaczego warto to robić.
  • kiedy wypić ostatnią kawę przed snem,
  • dlaczego warto iść spać przed godziną 22:00

Spodobał Ci się ten odcinek? Oceń go w iTunes i udostępnij dla znajomych.

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach:

Jeśli spodobał Ci się ten odcinek podcastu to będę Ci bardzo wdzięczna za zostawienie oceny oraz recenzji w iTunes.  Zajmie Ci to 2 minuty, a Twoja ocena sprawia, że mój podcast trafia wyżej w rankingu iTunes. Dzięki temu Ci, którzy o nim jeszcze nie słyszeli mają szansę go posłuchać 🙂

Oceń Od_waż się! Podcast na iTunes!

Niech moc będzie z Tobą i do kolejnego odcinka Przyjacielu 🙂

Czy masz już mój tracker nawyków odchudzających? Pobierz koniecznie jeżeli chcesz schudnąć (w przygotowaniu Tracker nawyków rozwojowych oraz roczny tracker wagi):

3 Replies to “Dlaczego sen jest ważny i musi stać się Twoim priorytetem jeżeli chcesz osiągać więcej albo chcesz schudnąć?”

  1. […] Zadbaj o sen – jeżeli chcesz schudnąć absolutnie musisz zrobić priorytet ze snu! Na Uniwersytecie w Chicago badano grupę ludzi, których podzielono na 2 podgrupy. Obie jadły to samo, ćwiczyły tak samo. Jednej pozwalano się wysypiać (spali 8 h) a drugiej nie (spali 5 h). Zgadnij co się stało? Osoby z podgrupy wysypiającej się straciły średnio o 55% więcej tkanki tłuszczowej! SZOK! W czasie snu dochodzi do wielu procesów wspomagających odchudzanie. Więcej o śnie mówię w tym odcinku podcastu: Dlaczego sen jest ważny? […]

  2. Bez dwóch zdań sen i odpoczynek są ważne. Gdy jestem wyspana pracuję efektywnie i jestem niezwykle kreatywna.

  3. Grace pisze:

    Wprawdzie nie mam powodu chudnąć, ale uważam, że sen to podstawa funkcjonowania 🙂

Dodaj komentarz